Monday, May 11, 2015

Kisah Laki Bini

Jatuh cinta ku padanya buat yang seratus juta kali.. 

"Abang, dorang dah sampai" ujarku padanya 


"Cepat2 pegi sarung stoken & pakai hand sock" 


"Alaa stoken ain tengah basuh.. Hand socks pun, ain pakai cardigan je la eh?" Tipuku padanya sebab aku malas pakai kedua benda tu. 


"Nanti kat kubur boleh jawab mcm tu ke? Pegi amek stoken abg, sarung kt kaki baby cepat" 


"Baik abg sayangg" 

Terus aku capai dua perkara penting itu yg menjadi kewajiban aku setiap kali bertemu yg bukan muhrem.. 

Nampak macam simple? Tp inilah yg berlaku dlm sehari hari hidup kami suami isteri.. Aku ni bukanlah solehah sgt, tp selalu bersyukur yg aku dpt suami soleh.. Kadang2 rasa tak layak pun. Tapi setelah disuruh suami utk sentiasa mengikut syariat, aku akur dalam ketaatan walau syaitan kadang2 menggoda.. Namun kugagahkan diri agar dpt menepis godaan setan2 tersebut..  

Ya Allah, berilah aku taufiq hidayah.. Dan jadikanlah aku sebagai hambaMu yg taat akan segala perintahMu.. 

Benar, kata mereka.. Cinta yang benar, akan membawa ke syurga :) 


No comments: