Thursday, January 02, 2014

My Solemnization Day 26th June 2013

Alhamdulillah,
selepas 3 minggu lebih menjadi seorang isteri, barulah aku terasa nak update blog ni..
bila fikir balik rasa mcm tak perlu je nak update (haha)
bukan ade readers pun, cuma takpelah.. @_@
aku update jugak.. untuk buat kenangan.
Mane tau 5 tahun akan datang, aku terpanggil nak baca balik entry lama.. mesti gelak2 je sambil makan koci nanti. keke 

Ape yg aku perasan pasal aku,
aku lebih sangat2 menitikberatkan soal attire wedding yang aku pada mulanya
rasa mcm taknak kawen hanya disebabkan tak puas hati dgn baju! (Astagfirullah T_T)
Sampai nangis2, bila baju da siap taknak pakai etc..
haha.
Tak sangka masa wedding day tu ramai plak berkenan ngan attire aku.
Dua2 attire tu belongs to this one boutique,
Baju nikah sewa yg dah siap..
Baju resepsi aku request itu ini itu ini, dan terjadilah hasilnya.
alhamdulillah.. aku puas hati except that baju nikah aku tu sedikit kembangs..
da pin sana sini pun still nampak gadang eh. haha

Ni nak dekat majlis belah laki plak, which is a week after the eid..
aku taknak fikir ape2 dah pasal attire sebab tanak stress.
Siap nanti pakai je, tak kesah la cantik ke, kembang ke, pakai dan redha, okeh! hee =)

Another thing is, aku jenis typical yg hanya reti pakai tudung bawal. Actually butik ni da sediakan tudung awning dorang, tapi aku still nak pakai bawal. Kalau kemas takpe jugak, ni senget benget masa nikah. haha
Biar je la, yg penting da selesai pun.. alhamdulillah =)








































perkenalan selama 4 tahun,
kini telah termeterai secara sahnya dengan ikatan pernikahan.
honestly, gugup nak menikah ni ibarat gugup nak naik ke pentas amek hadiah..
saat para saksi cakap, sah!
air mata sikit lagi nak terkeluar..
sebab masa ni aku sedar, aku dah tak boleh ngade2 lagi, tak boleh bangun lambat hari sabtu,
solat fardhu kena awal waktu, dan mcm2 lagi la tanggungjawab..
Tapi kalau buat semua tanggungjawab ni dengan perasaan kasih sayang,
inshaAllah.. mudahlah jalan.. hee

Semoga pernikahan ini akan berkekalan sehingga ke hujung nyawa, dan semoga ikatan suci ini dapat mendorong kami ke syurga Allah bersama-sama..
Aminn ya rabbi =')


***

entry ni dah tersimpan berkurun lamenyeeee dalam draft blog ni. tapi skrang baru teringat nak publish. 
haha. kejap je ni.. tak lame kang delete la balik ^^


No comments: