Wednesday, May 30, 2012

Door-gift tunang?

Assalammualaikum

berkenaan door-gift, pada awalnya.. aku tak rasa pun benda ni perlu, 
lagi-lagi untuk majlis bertunang saje..
lain la kalau kawen ye tak? door-gift time majlis resepsi seakan menjadi simbol wajib utk ada.
Kalau tak buat kang nnt orang kata apa . 
Cewah, masih nak fikir ape orang kata. Huuu

Tapi.. memandangkan aku da sedikit terpengaruh dgn beberapa blog yg buat door-gift di majlis tunang mereka, 
maka aku pun terasa nak follow (ngade-ngade kan?) 

pencarian door-gift ni dilakukan oleh aku, mak dan bff mak which is Makcik Mala..
we went to Nilai utk benda ni besides nak cari hiasan2 utk letak kat hantaran. 

here are some of the pics ~ 







bunga-bunga kecil yang ditampal dengan teliti atas setiap penutup jar 




tema majlis tu adalah purple pink, jadi as u can see.. ade pink, dan ada purple. Both are obviously my fav colors ^^ 







Taraaa... comel kan? ni antara part yg aku agak suke time majlis aku.. ^^
selain letak a jar of mixed kacang, aku jugak ade letakkan jeli / lolipop bersama-sama 


my advice here is.. 
door-gift ni adalah optional, kalau ade bajet lebih.. buatlah, tp elok jugak jika mahu berjimat.
 Jangan jd mcm saya yg sangat senang terpengaruh. keke

cume satu benda yg aku nakkkk sangat buat tapi tak terbuat adalah... 
candy/chocolate buffet...!

kalau aku ade adik pmpuan, kompom aku da buatkan da. 
Tapi tu la, adik2 aku sume laki.. jadi takde orang nak handle kan benda2 sweet camni utk aku..
suke sangat tgk org buat candy buffet. heee..

tapi takpelah, syukur je dgn ape ade. buat atas kemampuan ok. Peace yo~ ^^V 



No comments: