Tuesday, December 11, 2012

khuruj 4 bulan




ianya suatu proses mengislahkan diri..
belajar cintai Tuhan, lebih dari segalanya..
dan yakin bahawa dunia sementara, akhirat kekal selamanya..

4 bulan, dalam kenangan,
dia di India, Bangladesh..
aku di Malaysia, menanti dengan penuh kesabaran.... =')
bermula dari 6/7/2012 - 28/10/2012

mcm2 pengalaman beliau waktu khuruj di tanah hindi ni..
nantilah kalau ade masa,
aku akan cuba cerita lebih lanjut pasal pengalaman beliau masa kat sana..
yelah, kata orang..
jauh perjalanan, luas pemandangan..
seronok dengar cerita2 ni semua,
tambah #jazbah dalam diri..
walaupun aku masih belum dapat betuli diri dengan sempurna, 
i mean.. pakai tudung labuh, niqab bagai..
tapi, proses nak belajar2 tu masih tebal dalam diri..
moga dapat istiqomah benda baik macam ni sampai mati..
inshaAllah.. Allah permudahkan, segalanya.. =)







                                                 *****************************

gamba bawah yg last ni pulak.. 
adalah gamba surat-surat yg beliau kirim waktu beliau di sana..
kat sana, kemudahan post office bukan mcm kat Malaysia..
kat sini senang, anytime nak post.. post je ikut suke.
Sana,,, nak kena tunggu hari sesuai utk ke bandar,
kena minta izin amir sabb,
kena minta tolong orang tempatan sebab procedure dia bukan mcm kat Malaysia..
fuhh.. kenangan2.. ^^



sebelum aku akhiri entry kali ni..
saje aku nak re-post quote yg aku agak gemari kat sini..

*everything has been figured out, except on how to live*

okebai! =) 

No comments: