Tuesday, May 29, 2012

my engagement attire ^^


Le attire on my e-day ^^





from head to toe, semuanya adalah sendiri punya.. which means, aku tak sewa baju.
at first, ramai jugak suggest sewa je baju.. jimat kata dorang.
Tapi bg aku, kalau sewa.. yg makan maybe around rm100-rm150,
pastu pakai sekali je..
tak ke membazir tu?

so aku tekad nak beli kain, n buat baju sendiri.
Pencarian kain ni pulak..
aku gi ngan mak aku, kat Jakel.. niat asal hanyalah untuk...
"ushar-ushar" kain je. sbb aku sgt maklum dgn harga kain2 kat Jakel..
Masa kat tingkat 3, mak aku berkenan dgn satu jenis kain ni..
which was chiffon beserta satin..
Mak aku da duk pegang2 kain tu, siap tanya2 harga... yg org kedai plak bole pi gunting siap2 kain tu...
bile tanya harga,... 4 meter, rm600. oke, *pengsan*
so last2 aku terpaksa amek 2.5 meter saje.. mintak murah dpt la dlm rm300.
2.5 meter = rm300. 2,5 meter, agak2 korang.. kain ape je lah aku bole buat?
nyesal sgt time ni... nak nangis pun ade sbb duit melayang.

Pegi hanta kat taylor, tanya.. ape bole buat dgn kain chiffon 2.5 meter, dan satin 4 meter?
Taylor pun tak tau. Haha. so aku cadang kat beliau.. aku nak buat
satin tu jd jubah labuh, n chiffon jadikan kebaya..
maka jadilah ia sebagai jubah + kebaya..
n upah buat baju rm100 je..

Maka total baju rm400. Tak penah rasanya aku ade baju sampai rm400.
Tp takpelah, boleh pakai ulang2 kan..
asal puas hati..

dan pemilihan tudung, aku sangat suke bawal. So aku pakai je la bawal biarpun simple..
dan veil, sewa dari mak andam ^^

so amacam.. ok tak?
kalau korang pandai bajet.. pilih la yg berpatutan.
dengar cter kain kat Nagoya n Kamdar pun da lawa2. Tak perlu spend bnyk utk kain..
asalkan kualiti dia sama =D


No comments: